Program zajęć języka niemieckiego z opisem metodologii
w ramach komponentu III Nasza Rzeka dla uczniów
Gimnazjum Miejskiego w Sierpcu – 1 grupa (12 uczniów)
Nauczyciel: mgr Arkadiusz Penszyński
Ilość godzin |
Temat lekcji
|
Cele lekcyjne |
1 |
Was sind Sie von Beruf? Kim Pan jest z zawodu? |
- Uczniowie znają zawody związane z rolnictwem, leśnictwem, ochroną środowiska i potrafią o nich opowiedzieć. - Kształcą umiejętność odbioru tekstu słuchanego jak również czytanego.
|
2 |
Für die Umwelt etwas tun, aber wie? – Zrobić coś dla środowiska ale jak? |
- Potrafią odebrać dialogi i przygotować oferty pracy dla branży rolniczo-leśnej z ochroną środowiska. - Logicznie kształtują wypowiedzi odpowiednio do tematyki zajęć. |
3 |
Wir beschreiben Landschaften und Klima. Opisujemy krajobrazy i klimat. |
- Uczeń dyskutuje okrajobrazach oraz o roli klimatu w naturze i zagrożeniach naturalnych.
|
4 |
Morgen soll es sich aufheitern – Wetter. Jutro powinno się rozpogodzić – pogoda. |
- Kształtują umiejętność odbioru tekstu czytanego. (Tematyka pogody).
|
5 |
Was für ein Wetter wird es in dieser Woche? – Jaka będzie pogoda w tym tygodniu. |
- Kształtują umiejętność odbioru tekstu słuchanego. (Tematyka pogody).
|
6,7 |
Welche Naturkatastrophen sind dir bekannt? Jakie znasz katastrofy naturalne? |
-Uczeń znaświat przyrody – klimat, świat roślin i zwierząt, krajobraz, klęski żywiołowe oraz potrafi opisać pogodę. |
8 |
Heut zu Tage gibt es Probleme mit dem Müll. W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z problemem zaśmiecania. |
- Uczniowierozmawiają na temat problemów ze śmieciami i odpadami oraz o zniszczeniach i ochronie środowiska a także jak dbać i walczyć o czyste środowisko. |
9 |
Schonen wie unsere Umwelt. – Chrońmy nasze środowisko. |
- Świat przyrody: świat roślin i zwierząt, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego, praca z tekstem.
|
10 |
Zerstören wir unsere Umwelt nicht! – Nie niszczmy naszego środowiska. |
|
11 |
Test für den durchgenommenen Lernstoff. Test sprawdzający przerobiony materiał. |
- Test sprawdzający przerobiony materiał. |
12 |
Jeder Mensch muss um eine saubere Welt kämpfen. – Każdy człowiek musi walczyć o czysty świat. |
- Praca z tekstem. |
13, 14 |
Fluss und Flussbau. Rzeka i regulacja rzeki. – Arbeit am Wortschatz. |
- Słownictwo związane z rzeką i regulacją rzeki. |
15 |
Das Tal wird von einem Bach durchflossen. Przez dolinę przepływa strumyk. |
- Praca ze słownictwem na przykładzie zdań. |
16 |
Allgemeine Einleitung in das Gewässer in Masowien als Zustand von Sierpienica. Wprowadzenie ogólne do wód na Mazowszu jako stan Sierpienicy. |
- Wprowadzenie ogólne do wód na Mazowszu i stan Sierpienicy. |
17 |
Sierpienica ist unser Fluss – Allgemeine Informationen. Sierpienica to nasza rzeka. Informacje ogólne. |
- Uczniowie poznają ogólne informacje na temat naszej rzeki. |
18 |
Geografische Lage von Sierpienica. Geograficzne położenie Sierpienicy. |
- Charakterystyka położenia Sierpienicy. |
19 |
Tierwelt in der Umgebung von Sierpienica. Świat zwierząt w okolicy Sierpienicy. |
- Fauna w okolicy Sierpienicy. |
20 |
Fischarten in unserem Fluss. Rodzaje ryb w naszej rzece. |
- Uczniowie znają ryby występujące w Sierpienicy. |
21 |
Flora als Pflanzenwelt in der Nähe von Sierpienica. Flora jako świat roślin w okolicy Sierpienicy. |
- Flora w okolicy Sierpienicy. |
22 |
Test für den durchgenommenen Lernstoff. Test sprawdzający przerobiony materiał. |
- Test sprawdzający przerobiony materiał. |
23,24 |
Charakteristik der Nebenflüsse unseres Flusses. Charakterystyka dopływów naszej rzeki. |
- Dopływy Sierpienicy i ich charakterystyka. |
25,26 |
Geografische Lage der Nebenflüsse auf dem Gebiet von Sierpienica. Geograficzne położenie dopływów Sierpienicy. |
- Uczniowie znają charakterystykę położenia dopływów Sierpienicy. |
27 |
Sierpienica in seiner Qualität – Sierpienica w swojej jakości. |
- Opis jakości Sierpienicy. |
28 |
Vorhandene Grundarten auf dem Gebiet von Sierpienica – Istniejące rodzaje gruntów na obszarze Sierpienicy. |
- Rodzaje gruntów na obszarze Sierpienicy. |
29 |
Grundtypen auf dem Gebiet von Sierpienica – Typy gruntów na obszarze Sierpienicy. |
– Typy gruntów na obszarze Sierpienicy. |
30
|
Test für den durchgenommenen Lernstoff. Test sprawdzający przerobiony materiał |
- Test sprawdzający przerobiony materiał. |